Nyårs handling

Just nu mår jag rätt bra, har väl mått upp och ner dem senaste dagarna om jag ska vara ärlig. Vissa stunder har varit riktigt tunga.. men det börjar gå in i mitt huvud nu och kanske, kanske var inte allt sådär perfekt som jag trodde.. Iaf, idag var jag hos frisören och klippte mig, det blev bara toppning men också lugg, haha :) ville testa nåt nytt och har funderat på det ett tag så det fick bli det.. Dock så är allt mitt solblekta hår som jag fick i thailand borta, buhu. Bild kommer senare förmodligen..

Nu sitter jag här och väntar på en av mina kära vänner ska höra av sig, för ikväll ska vi nämnligen Handla lite mat och sånt för morgondagen..förhoppningsvis är det snart!
är ni förväntasfulla på det nya året? Jag vet faktiskt inte vad jag tycker. Ett nytt år gör inte så stor skillnad egentligen, förutom att vi går in på ett nytt år,igen, utan Eric.. Jag hatar det, att jag är tvingad att leva utan honom för resten av mitt liv. Jag har inget val, han är borta. Nu lever jag på tron att jag kommer träffa honom igen när jag dör.. jag måste tro på det..
Även om längtan och saknaden efter honom är enorm så vill jag inte dö, inte än på väldigt länge.. jag vill bli gammal.. Jag tänker leva mitt liv fullt ut. Jag vet att jag kommer träffa på mer motgångar i livet, men om man tänker på dom hela tiden är det lika bra att ge upp. Jag vet inte vad meningen med livet är, men det måste finnas någon. varför finns vi över huvud taget annars? Dock så ser jag absolut ingen, INGEN, mening med min brors död. Vad fan var det bra för? säg inte nåt som om att jag blir en starkare människa eller nåt sånt för det är falskt. Jag har blivit svagare, mycket svagare sen erics död. Jag har betett mig på ett sätt jag aldrig skulle göra annars, jag har förlorat vissa förmågor, som t.ex. spärren när man blir arg,ledsen osv. jag kan inte kontrollera mig själv, och inte förän jag lugnat ner mig ett antal minuter eller timmar senare inser jag hur dumt jag beter mig och hur fel det är. Jag skriker på den som närmar sig, jag skäller på den även om den inte gjort något fel.. jag vet att det är så fel, men varje gång är det likadant, jag kan inte kontrollera mig själv.. Jag vet att jag inte var sån förut, jag vet inte varför det är så nu.. antar att alla känslor väller över ibland.. dom som jag ibland trycker undan för jag orkar inte gå och ha ont hela dagarna.. En viss person har fått ta väldigt mycket av denna skit, och det är jag väldigt ledsen över, om du läser detta vet du vem du är, jag är verkligen ledsen.. Numera ska jag försöka att inte prata med någon under tiden som jag mår så..

ett tänkt kort inlägg blev långt. Så är det ibland när man låter tankarna flöda..
Ha det bra, och hoppas ni får en bra nyårsafton :)

Kommentarer
Postat av: Aleck

Åhå, söta lilla Sara. Du skriver ju så fint och rörande så jag får tårar i ögonen. Jag kan inte säga så mkt mer än att jag önskar att livet vore annorlunda.

2008-12-30 @ 21:44:47
URL: http://aaallex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0