sjätte september

Det finns en dag om året som jag inte bara kan vara normal. En dag om året som jag inte bryr mig vad andra tycker över huvud taget. En dag om året som all min tankekraft går till bara eric och inget annat. Inget annat betyder.
Och det är den sjätte september. En dag som för mig aldrig kommer bara bli en dag som går förbi obemärkt. En dag då bara eric, min storebror existerar för mig.

Det spelar ingen roll hur jag kände mig dagen innan, idag när jag vaknade kände jag direkt att det var den sjätte september. Eric dog för 3 år sen idag. 3 år, det är helt sjukt att det har gått så lång tid. När jag tänker på saker som hänt dessa tre åren så känns dom urgamla jämfört med dagen för tre år sen. Att allt det hänt efter olyckan får jag alltid tänka efter för att förstå. Dagen känns fortfarande som igår och minnena från natten/dagen är betydligt mer tydliga än allt annat som hänt efter.
Jag vill inte och kan inte inse att eric inte kommer hem igen. Eller att jag aldrig kommer träffa honom igen. Det funkar inte lixom. Det är ju min storebror vi snackar om, en människa jag tillbringat nästintill varje dag med fram till mitt 16:e år. Nej, det funkar inte. Jävla skit.
Jag vill så jävla gärna bara kunna gå in på ditt rum och krama dig just nu. Eller bara få se dig. Höra dig säga något. Det finns inget som jag hellre vill. Jag vet inte hur många gånger jag har drömt då jag trott att du varit död och känt precis som jag gör varje dag här i verkligenheten, men sen har du vaknat igen, levt! varit levande! gett mig ett leende och varm kram! den känslan, även om den varit i en dröm, har varit så otroligt verklig. Och helt underbar. Går inte att beskriva lyckan som känns så verklig i drömmen. Tårarna bara sprutar, precis som i verkligheten, bara av lycka istället. Tänk om jag kunde få göra det. Få gråta av lycka igen.
Eric, det finns ingen som någonsin kommer kunna ta din plats. Du är och kommer alltid vara min storebror. Och jag tror på att du fortfarande håller koll på mig precis som du gjorde när du var här på jorden med mig och oss. En riktig storebror är du. Precis som en storebror ska vara. Därför jag tjurade på dig förmodligen, tyckte jag skulle få göra vad jag ville. Men skulle ha lyssnat på min kloka storebror. Fy fasen vad underbar storebror jag har. Och ja jag säger har, därför för mig kommer jag alltid ha en storebror.
Min storebror, bara min, Eric Lind.


Eric Karl Magnus Lind
1988-07-28
2007-09-06


Jag älskar dig!
/ Lillasyster

Kommentarer
Postat av: livetoday - 52 kilo

sara. du är så himla älskad. älskar dig.

2010-09-07 @ 10:16:04
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Hanna

<3

2010-09-09 @ 21:20:27
URL: http://jagheterhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0