Jag.

Måndag idag, skoldag egentligen. men inte för mig, har inte varit i skolan idag, kommer nog inte göra det imorgon heller..
Känner ni någon gång att ni inte vill göra någonting över huvud taget? bara vara hemma, låta tiden passera utan att göra något vettigt.
Såna dagar har jag rätt ofta, som idag tex.. Vissa dagar kämpar jag emot dom och går till skolan iaf och gör saker. Men ibland orkar jag bara inte..
Jag har insett att vara på detta sättet kommer jag gå miste om mycket. Men jag bryr mig inte jätte mycket, jag har redan mist en av det mest betydelsefulla i mitt liv- min bror.

Även om jag vill eller inte så kommer Erics död påverka mig genom hela mitt liv. Allra mest dom första åren antar jag. Jag måste lära mig att leva med sorgen i mitt hjärta. Jag måste lära mig vara stark, även när allt känns skit.

Jag är 16 år. Min bror dog för 6 månader sen.

Den verkligheten måste jag leva med varje dag. Även om jag vill eller inte, jag har inget val.
Jag hade precis "hittat mig själv" när olyckan hände. Nu måste jag börja om från början, för mitt liv nu är inte samma som innan.

Jag vill inte, men jag har inget val. Jag måste acceptera det.
Det kommer ta lång tid, ingen aning hur lång tid, vet bara att det kommer ta lång tid. Och jag kommer det låta ta sin tid. Jag vet att jag kommer ha dagar jag vill ge upp. och jag vet att jag kommer ha dagar jag längtar efter framtiden. Jag vet att det kommer vara svårt. Men jag ska kämpa. Det ska jag.
- för dig Eric, för dig kommer jag kämpa!

Ta hand om er.
Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0