amor vincit omnia

 Saknad.
Känslor vi inte styr.
Kärlek.

allt bygger på kärlek. inte bara kärleken när man är kär i någon. utan jag menar all kärlek.
kärleken till vänner, familj osv.
Utan kärleken är man en olycklig själ. kärlek är som syre, du behöver det för att överleva. Jag tror verkligen inte på "-ensam är stark" . no way! kärleken är stark! eller som det latinska uttrycket "amor vincit omnia" som betyder "kärleken övervinner allt", och jag tror på det. det har jag funderat på att tatuera in t.o.m.. men min första tatuering ska vara till minne av Eric. måste bara lista ut vad först :) jag har som sagt funderat på "Tilia cordata" som betyder Lind på latin, som vårt efternamn. Eric blev kallad Lind av nästan alla sina kompisar och han hette så på bdb. och eftersom jag tycker om latinska uttryck och speciellt som tatuering så är det jag tänkt på mest. men ska fundera mer. vill vara säker. och alla kanske inte vet vad tilia cordata betyder och jag vill ju att när folk ser min tatuering ska dom se min bror i den. alltså, jag vill hedra han på det sättet. Han försvinner aldrig från mig. han är borta från denna värld, men aldrig från mitt hjärta. det kan aldrig, aldrig någon ta ifrån mig! Han är min bror, min storebror, nu och föralltid.

Kom ihåg, du behöver kärleken.
så jag avslutar detta inlägg med detta;

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori"
("kärleken övervinner allt, så låtom oss besegras av kärleken")

/ sara

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad fint inlägg, Sara! Du vet ju att jag tycker du ska köra stenhårt på en tatuering som visar din kärlek till Eric. Absolut :)



Ta hand om dig <3

2008-06-29 @ 20:49:59
URL: http://aaallex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0