Viktor<3

Tjeena,

Just nu sitter jag i skolan, ska nog göra nåt vettigt, plugga nåt. Eftersom alla andra är och gör prov i specialidrotten nu, som jag ska göra nästa gång istället för jag hade inga papper och blabla ^^   och nästa lektion är inte förän tolv. Men först kan man ju skriva lite här, sumera helgen :)

I lördags var jag ju med brudarna, stack även till emma på kvällen. VI hade myskväll och, haha ah Emma lekte lite om man säger så, SKRÄCK. Woho olivia blev inte lite rädd, hah det var kul som fan :) Glömt hur kul man kan ha med er tjejer, Emma olivia Evelina <3

Sen igår stack jag till värnamo, till viktor. Det var mys, kikade lite film och bara tog det lugnt. Älskar dig ponken <3 

Hade lite svårt att somna igår kväll med, vet inte varför. Men då börjar man alltid tänka. Jag började tänka på framtiden, en framtid utan Eric. Det enda jag kunde se var tårar. Jag försökte föreställa mig min familj. Att jag hade små barn. Men då blev det bara fler tårar, För min bror kommer aldrig få barn. Kommer aldrig få uppleva det. Han skulle blivit sån grymt bra pappa. Men den personligheten, gud det är inte många som är så godhjärtade. Ibland får jag dåligt samvete, för det är inte rätt. Jag är inte ens hälften så godhjärtat som min bror. Varför var det han ?Varför hände det honom? Han förtjänade fan inte detta. Han om någon förtjänade ett långt och lyckligt liv. 
Att jag och min familj och alla hans vänner nu ska leva utan honom, hur fan ska det gå? 
Vem ska hjälpa mig ? 
Det går inte att ersätta dig Eric. För det första vill jag absolut inte det och sen så skulle det inte gå heller. Det finns ingen som du. Att jag aldrig sa till dig hur mycket jag älskar dig  ångrar jag. Hur tacksam jag är för allt. Hur glad jag är för alla år med dig, Även om det var för få.
Hur ska vi nu fira våra födelsedagar Eric ?
Du fyller 6dagar innan mig. De senaste åren har vi alltid firat våra födelsedagar tillsammans. Hur ska jag kunna fira min nu utan din ? nej, jag vill inte fylla år mer. Inte utan dig. Hur ska vi kunna fira jul utan dig ? Nej jag vill inte. Alla mina  jular har jag haft med dig. Ska de bara ta slut ? nej, Syskon delar man inte på. NEJ! Eric kan du fatta hur mycket jag saknar dig.
Hur vet vi att du mår bra ?
Vad händer efter döden? det sägs ju att goda människor kommer till himlen. om det är så är jag 100% säker på att du är det. Men tänk om det inte är så ? Tänk om du lider ? tänk om det är som mamma sa, att du vill komma tillbaka men du kan inte! Det gör så ont i mig att tänka så. -tänk om du har ont.
Innan olyckan tänkte jag ofta på hur du och jag skulle hålla kontakten och vara nära syskon hela livet. att våra barn skulle växa upp tillsammans. att vi skulle växa upp tillsammans. tillsammans bli gamla. Gå igenom sorg och glädje tillsammans. Den enda riktiga tryggheten jag har nu är mamma och pappa. Och en dag kommer de också försvinna. Hur ska jag klara det ensam då ? vi skulle varit tillsammans och stöttat varandra. 
Jag är rädd hela tiden.
För någon dag sedan kom mamma gående till mitt rum efter att varit hos dig, din grav, och så sakta "älskling", sen var det en paus. precis som om hon skulle säga något hemskt. Mitt hjärta började slå jätte fort och jag kände hur jag spände hela kroppen och rädslan för vad hon skulle säga.. Så  kommer de ljuvliga orden " det är kallt ute, vi måste ha mycket kläder på oss när vi ska ut till huseby".  Vilken lättnad. Jag sa till mamma att hon aldrig skulle skrämma mig så igen, hon fattade givetvis inget, hon hade inte skrämt mig ? så fick jag förklara. Usch. den känslan jag hade morgonen då mamma berättade. Aldrig vill jag ha den igen. Jag var så rädd att jag skulle få uppleva den igen när mamma sa så.
Jag hoppas innerligt att ingen av er behöver eller behövt uppleva den känslan..

Nu ropar amanda och chrisitine att vi ska äta. Jahopp.
Ta hand om er, och om varandra.
Puss ♥

Kommentarer
Postat av: Maria L

Åhh, Sara jag blir så tårögd av din text. JAg kan inte säga att jajg förstår, men nånstans förstår hur dina tankar går, ett liv utan ett syskon och liknande. Har tänkt samma tanke om mina syskon men mina finns hos mig, så jag kan inte säga att jag förstår. Fortsätt kämpa tjejen

2007-11-19 @ 12:29:40
Postat av: JENNJAJ

du är bäst, du betyder och allt det där. det vet du sara men jag säger bara inte det så ofta. men du måste veta att det är så! glöm aldrig det.
glöm inte att du är min bästa vän. vi träffas inte ofta men det känns som om vi finns där ändå om du fattar :) älskar dej hjärtegull

2007-11-19 @ 15:36:18
URL: http://jeennjaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0